pta20140103003
Business news for the stock market

ILAND Green Technologies SA: UN / WPF ordered more iLand Solar Generators for Malawi

Bevaix, January 3rd, 2014 (pta003/03.01.2014/09:05 UTC+1) The World Food Program (WPF) of the UN has ordered shortly before the end of the year 2013 more equipment and solar generators for Malawi for immediate delivery at iLand Green Technologies SA. This is another great success for the company; even so the amount of the order values is not as big as the original order. The additional equipment completed the July delivery 2013, and drew the budget of WPF for 2013 in full and closed the 2013 budget season. This confirmed the confidence of the UN / WPF into the iLand products and into their quality. 2014 iLand will continue to work with the UN and the WPF and develop innovative solutions for humanitarian relief projects.

The CEO, Daniele Oppizzi, said: "Our products are particularly suitable for missions in crisis areas, as they can be installed quickly and are easy to use. With the iLand solar generators you can produce both, the necessary energy for all kinds of electrical applications, laptops, mobile phones etc., as well as operate other equipment such as water treatment equipment or filter systems. In addition, for example, emergency clinics can be supplied with the necessary energy. The WPF has decided to continue to order from iLand, because the company's products are superior to competing products in technical terms and in terms of its robust features, flexibility and high adaptability to different climatic conditions such as heat and cold as well as rain. "

About ILAND Green Technologies SA:

ILAND Green Technologies SA ist ein global agierender Hersteller für innovative Solarprodukte - mobile und tragbare Solargeneratoren - aus der Schweiz. ILAND deckt die wichtigsten Versorgungsbereiche ab, für die bisher keine marktrelevanten Lösungen existierten. Dies gilt ins besonders für den Outdoor- und Freizeitmarkt, für humanitäre Organisationen wie das Rote Kreuz, UNO und UNHCR. Letztere sind bereits Kunden und schätzen die zuverlässige Schweizer Technologie und die herausragenden Eigenschaften der Produkte auch unter extremen Bedingungen.

Haftungsausschluss:

Die Informationen dieser Pressemitteilung sind "zukunftsbezogene Informationen". Alle Aussagen, außer Feststellungen historischer Tatsachen, sind "zukunftsbezogene Aussagen" und unterliegen damit verschiedenen bekannten und unbekannten Risiken, Ungewissheiten und anderen Faktoren. Für die Richtigkeit dieser Aussagen kann keine Gewähr übernommen werden. Ergebnisse und zukünftige Ereignisse können wesentlich von den Erwartungen dieser Aussagen abweichen. Die Leser dieser Pressemitteilung werden gewarnt, sich auf diese "zukunftsbezogenen Aussagen" nicht übermäßig zu verlassen. Sofern von den geltenden Vorschriften und Gesetzen für Wertpapiere nicht anders verlangt, schließt das Unternehmen ausdrücklich jede Absicht oder Verpflichtung aus, zukunftsbezogene Informationen wegen neuer Informationen, zukünftiger Ereignisse oder anderer Gründe öffentlich zu aktualisieren.

ILAND Green Technologies SA

End